Аналіз роботи закладу дошкільної освіти за 2020/2021 н. р.

Інформаційна довідка

Заклад дошкільної освіти № 3 «Журавка» Сватівської міської ради Луганської області - заклад дошкільної освіти для дітей віком від 3 до 6 років, в якому функціонують групи загального розвитку, в яких забезпечується розвиток, навчання та виховання дітей відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) та програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина в дошкільні роки»

Пріоритети та перспективи розвитку системи дошкільного навчального закладу визначалися згідно нормативно - правової бази :

  • Конституція України;
  • Базовий компонент дошкільної освіти, затвердженого наказом, МОНУ № 615 від22.05.2012 р.
  • Лист МОН України від 16.03.2021 № 1/9-148 «Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти»;
  • Закон України "Про освіту "
  • Закон України "Про дошкільну освіту". /Затверджений 11 липня 2001 р. № 2628 - ІІІ/ . (Із змінами, внесеними згідно із Законами № 474-IX від 16.01.2020, ВВР, 2020, № 30, ст.207
    № 978-IX від 05.11.2020}
  • Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Постановою кабінету Міністрів України, 2002 р.; нормативними документами з мовного законодавства, з безпеки життєдіяльності, методичними рекомендаціями МОНУ з різних напрямків діяльності, інструктивно-методичними листами МОНУ та іншими документами які регламентують діяльність закладу.
  • Постанова КМУ від 14.06.2002 № 826 "Про затвердження порядку медичного обслуговування дітей у дошкільних навчальних закладах" ;
  • Наказ МОН від 02.06.2015 № 2/4-14-1100-15 «Про гранично допустиме навантаження на дитину у ЗДО різних типів та форм власності»;
  • Наказ МОН від 01.10.2012 № 1059 "Про затвердження Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах";
  • Спільний наказ Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 202/165 від 26.02.2013. Зміни до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах;
  • Наказ МОН від 02.08.2005 № 458 "Про затвердження Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України";
  • Наказ МОН від 30 червня 2011 року № 714 "Про затвердження Примірного положення про консультативний центр для батьків або осіб, які їх замінюють і дітей, які виховуються в умовах сім'ї";
  • Наказ МОН від 26 квітня 2011 року № 398 "Про затвердження Примірного положення про батьківські комітети (раду) дошкільного навчального закладу";
  • Наказ МОН від 25.11. 2011 р. № 1365 "Про посилення контролю щодо проходження обов'язкових медичних оглядів працівниками дошкільних навчальних закладів";
  • Лист МОН від 23.09.14№ 1/9-482 «Щодо організації роботи з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у дошкільних навчальних закладах»;
  • Лист МОН від 12.06.14№ 1/9-310 «Щодо прийому до дошкільних навчальних закладів дітей, які прибули з Донецької та Луганської областей на постійне або тимчасове проживання до інших населених пунктів України»;
  • Лист МОН від 17.07.13 № 1/9-499 «Методичні рекомендації щодо створення уніфікованої системи електронної реєстрації дітей дошкільного віку»;
  • Лист МОН від 25.06.13 № 1/9-452 «Про посилення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»;
  • Лист МОН Про режим роботи ЗДО (від 24.01.2007 № 1/9-36)
  • Лист МОН Про систему роботи з дітьми, які не відвідують ЗДО (від 04.10.2007 № 1/9-583)
  • Лист МОН від 29.10.12№ 1/9-786 «Про зміну порядку ведення діловодства у дошкільних навчальних закладах»;
  • Лист МОНУ від 02.09.2016 №454 «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах»
  • Лист МОН від 21.06.2007 № 1/9-394 «Про здійснення контролю за організацією харчування в ЗДО»;
  • Лист МОН від 23.05.2012 № 1/9-396 «Про здійснення контролю за організацією харчування дітей у ЗДО»;
  • Лист МОН від 27.09.2010 № 1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми 5-річного віку»;
  • Лист МОН від 03.07.2009 № 1/9-455 «Планування роботи в ЗДО»;
  • Лист МОН від 25.05.2011 № 1/9-389 «Про дотримання порядку прийому дитини до ЗДО»;
  • Лист МОН від 21.07.2011 № 1/9-552 «Щодо терміну перебування дітей, які досягли 6-річного віку, у ЗДО»;
  • Лист МОН від 27.02.2013 № 1/9-142 «Щодо вирішення окремих питань при організації харчування дітей у ЗДО»;
  • Лист МОН від 12.04.2013 № 1/9-281 «Про організацію роботи з дітьми, що мають особливі потреби».
  • Концепція НУШ
  • Постанова Кабміну від 12.03.2003 № 305 «Про затвердження Положення про дошкільний навчальний заклад» { Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1124 ( 1124-2009-п ) від 05.10.2009 }
  • Рішення Колегії МОН України від 26.05.2017 р. протокол № 4/2-2 "Про стан та перспективи розвитку дошкільної освіти в Україні" - у вкладеннях
  • Наказ МОНУвід 16.04.2018 «Про затвердження Примірного положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти»
  • Лист МОНУ від 19.04.2018 № 1/9-249 «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти» (додаток до листа «Інструктичвно-методичні матеріали щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти»)
  • Наказ МОНУ № 1021 від 13 липня 2017 року «Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня»
  • Лист МОНУ від 11.10.2017 №1/9-546 ««Методичні рекомендації щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» ( з метою врахування педагогіки партнерства при плануванні)
  • Лист МОНУ від 20.10.2016 № 561 «Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами»
  • Лист МОНУ від 02.09.2016 №456 «Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах»
  • Лист МОНУ №1/9-396 від 25.07.2016 «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах»
  • Лист МОН № 1/9-348 від 25.06.20 року «Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти»;
  • Лист МОН України від 10.03.2021 № 1/9-128 «Щодо необхідності проведення додаткових профілактичних заходів в середовищі дітей та підвищення обізнаності батьків»;
  • Лист МОН України від 22.01.2021 № 1/9-50 «Щодо безкоштовного харчування дітей в закладах дошкільної освіти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, або з числа внутрішньо переміщених осіб».
  • Лист МОН України від 29.06.2021 №1/9-337 «Щодо сприяння розвитку мережі закладів дошкільної освіти (відділень, груп) різних типів та форм власності та належного фінансування галузі дошкільної освіти»;
  • Лист МОН України від 07.07. 2021 №1/9-334 «Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік»;
  • Лист МОН України від 07.07.2021 №1/9-347/26-04/19995/2-21 «Щодо окремих питань організації харчування у 2021-2022 роках у закладах дошкільної, загальної середньої освіти».

Організація роботи в КЗДО у 2020 - 2021 навчальному році будувалася згідно вище зазначеної нормативно - правової бази та наказів департаменту освіти і науки, Відділу освіти Сватівської міської ради.

Впродовж 2020-2021 навчального року в КЗДО № 3 «Журавка» функціонувало 4 вікових групи:

- 1 І молодша група - 4 - рік життя;

- 1 група середня - 5-й рік життя;

- 1 група старша - 6-й рік життя.

- 1 група короткотривалого перебування - різновікова група.

Всі 4 групи укомплектовані згідно програмових та санітарно-гігієнічних вимог. ЗДО має музичну залу, кабінет директора та методиста, кабінет медичної сестри, 4 ігрових майданчики, спортивний майданчик.

Режим роботи з 6.30 - 18.30.

КЗДО № 3 «Журавка» забезпечений кваліфікаційними педагогічними кадрами, які постійно підвищують свій професійний рівень, відвідуючи семі­нари, методичні об'єднання, курси підвищення кваліфікації.

В ЗДО створено розвиваюче середовище, а саме:

- 4 добре обладнаних, естетично оформлених групових приміщення;

- музична зала для проведення занять, музичних розваг та свят, яка забезпечена необхідною апаратурою, дидактичними посібниками, дитячими музичними інструментами, фортепіано, телевізором, записами музичних творів. В достатній кількості є дрібний спортивний інвентар, матеріал для ігор спортивного характеру, спортивні знаряддя для навчання дітей основних рухів.

- медичний кабінет обладнаний згідно з Положенням про медичний кабінет ЗДО, відповідно до наказу Міністерства освіти та науки України і МОЗ від 30.08.2005 № 432/496. Окремо є приміщення для ізолятора .

- методичний кабінет;

- кабінет кастелянки де зберігаються національні костюми, костюми для драматизації казок, для різноманітних таночків, костюми дорослих для сюрпризних моментів;

- 4 групових майданчики озеленені та обладнані малими ігровими та спортивними спорудами;

- футбольні ворота для навчання дітей гри у футбол;

- куточок лісу для ознайомлення дітей із лісовими насадженнями;

- куточок саду для ознайомлення з деревами саду та праці по догляду за садовими насадженнями, огороди.

Педагогічна освіта та професійна підготовленість педагогічних працівників дозволяє надавати освітні, оздоровчі послуги на достатньому рівні.

ЗДО здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення. Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається з 1 вересня та закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня (оздоровчий період) у ЗДО проводиться оздоровлення дітей. Річний план роботи схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується директором закладу. При визначенні пріоритетних завдань роботи закладу на навчальний рік враховувались - сучасність, актуальність питань, вимоги нормативних документів, результати діагностування педагогів, аналіз роботи за минулий навчальний рік, ступінь вирішення проблем, над якими працював заклад, реальні можливості колективу.

Заклад дошкільної освіти постійно забезпечує право дитини на охорону здоров'я, здоровий спосіб життя через створення безпечних та нешкідливих умов утримання, фізичного розвитку та зміцнення здоров'я дітей.

За рівнем кваліфікації у дошкільному навчальному закладі педагоги мають такі кваліфікаційні категорії:

Спеціаліст - 3

Спеціаліст 2 категорії - 2

Мають звання вихователь-методист - 3

Стимулюванню цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу сприяє атестація, яка проводиться відповідно до ст.54 Закону України «Про освіту», р.6. ст.30,Закону України «Про дошкільну освіту» та Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого Міністерством освіти і науки України від 06.10.2010 року № 930, зареєстрованого і Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 року №1255 - 18550, згідно перспективного плану на 5 років у зазначені терміни. Усі документи до організації і проведенню атестації ведуться і оформляються згідно з установленими термінами. В дошкільному закладі складений перспективний план атестації та курсової перепідготовки на 5 років.

Хід атестації педагогічних кадрів у навчальному закладі перебував на постійному контролі. Адміністрацією закладу не тільки надавалась методична допомога в організації атестації безпосередньо вихователям, а й забезпечувався контроль за її проведенням. В міжатестаційний період вивчалась система роботи педагогів шляхом відвідування занять, інших видів діяльності з дітьми, аналізу результатів роботи з батьками вихованців, проведення анкетування, що дало змогу провести атестацію без зайвих психічних перевантажень і конфліктних ситуацій.

Усі документи по організації і проведенню атестації оформлені в установлені терміни. У 2020- 2021 навчальному році атестувалось 4 особи.

За результатами атестації:

- Ірина Громозда вихователь, підтвердила кваліфікаційну категорію «спеціаліст», отримала педагогічне звання «вихователь-методист»;

- Лілія Радомська вихователь, підтвердила кваліфікаційну категорію «спеціаліст», отримала педагогічне звання «вихователь-методист».

- Анна Погоріла було встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії»;

- Олена Прасолова підтвердила кваліфікаційну категорію «спеціаліст».

На сьогодні, підвищення кваліфікації педагогічних працівників не обмежується лише курсами підвищення кваліфікації. Підвищення кваліфікації педагогів на сучасному етапі здійснюється шляхом формальної та неформальної освіти за очною, заочною, дистанційною формами навчання або їхнім поєднанням. Педагоги мають можливість самостійно долучитися до короткострокового підвищення кваліфікації шляхом участі у тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, вебінарах, майстер-класах за різними професійними темами і проблемами. Реалізувати самоосвітню діяльність педагоги мали можливість у різноманітних методичних заходах, конкурсах, виставках.

Основним напрямком удосконалення рівня професійної компетентності педагогів КЗДО №3 «Журавка» є професійне самовдосконалення шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності.

Протягом року проводилась робота з молодими вихователями. У закладі працюють 2 молодих педагоги. За кожним з них закріплено досвідченого педагога-наставника.

На належному рівні були проведені відкриті заняття, спортивні змагання, свята. Плідно пройшли заплановані 5 педагогічних рад . Педагоги поглибили свої знання, беручи участь у педрадах. До кожного заходу вихователі готувалися з великою відповідальністю та наполегливістю, підбирали дидактичний матеріал.

Всі вікові групи провели підсумкові заняття під час яких діти показали свої знання, набуті протягом навчального року.

Відповідно до рішень педагогічних рад всім педагогам рекомендовано:

 продовжити використовувати інноваційних технологій в освітньому процесі, для навчання дітей позитивно сприймати себе, свою культуру, соціальне походження для кращого усвідомлення власної індивідуальності;

 постійно працювати над забезпеченням психолого-педагогічних умов .

Отже, слід зазначити, що робота педагогічного колективу проводилася на достатньому рівні, її результатом є такі показники:

  • підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу пе­дагогів;
  • використання набутого досвіду більшістю педагогів колективу;
  • створено сприятливий психологічний клімат у колективі;

Як результат, музичний керівник Юлія Світочна отримала Почесну грамоту Департаменту освіти і науки Луганської обласної держадміністрації за високий професіоналізм, сумлінну працю, вагомий внесок у прозвиток освіти регіону, досягнуті успіхи у справі навчання і виховання підростаючого покоління та з нагоди Дня працівників освіти.

Ольга Мельнікова отримала Грамоту Міністерства освіти і науки України за сумлінну та бездоганну працю, плідну педагогічну діяльність, високі досягнення у навчанні та вихованні дітей.

Педагоги дошкільного закладу продовжують роботу щодо поширенню педагогічного досвіду у фахових виданнях та інтернет ресурсах. Так на сайті «Всеосвіта» педагоги отримали «Свідоцтва про публікацію» та подяки.

Підводячи підсумки, вважаємо за необхідне:

  • Продовжувати роботу зі зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази дошкільного закладу, облаштування спортивного майданчика сучасним обладнанням з метою активізації рухової активності та розвитку основних рухів дітей.
  • Поширювати досвід роботи педагогів у фахових виданнях.
  • Продовжувати роботу по забезпеченню наступності та безперервності між дошкільною та початковою ланками з метою успішної адаптації дітей до вимог Нової Української школи.

Методична робота

У закладі була спрямована методична робота на створення оптимальних умов для навчання, виховання, розвитку здобувачів освіти та побудована згідно з принципами і положеннями нормативних документів про освіту.

З метою реалізації головних завдань адміністрацією закладу був переглянутий рівень професійної майстерності педагогів і сплановані різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок у досягненні мети. В кінці навчального року традиційно було проведено анкетування педагогів з метою оцінювання методичних заходів педагогами та вивченням пропозицій щодо планування на новий навчальний рік.

Протягом 2020-2021 навчального року педагогічний колектив закладу вирішував наступні завдання :

Для підвищення ефективності роботи, усунення недоліків, методична робота в закладі була спрямована на вирішення таких річних завдань упродовж 2020-2021р.:

  • Формування у дошкільників мотивації до дій і моделей поведінки, орієнтованих на сталий стиль життя ;
  • Формування в дітях загальнолюдські моральні якості шляхом залучення до джерел національної культури, природи рідного краю, виховання емоційно-дієвого ставлення, почуття прихильності.
  • Формування мовленнєвої та математичної компетенції дошкільників дітей дошкільного віку крізь призму сучасної освіти. Застосування інноваційних методик та технологій для розвитку дітей дошкільного віку в освітньому процесі.
  • Забезпечення наступності у впровадженні особистісно орієнтованої моделі освіти в дошкільній та початковій ланках освіти.

Пріоритетними завданнями на літній оздоровчий період було визначено:

1. Створення умов для ефективного оздоровлення дітей улітку шляхом упровадження сучасних освітніх технологій збереження і формування здоров'я.

2. Продовжити роботу по формуванню у дошкільників позитивного ставлення до рухової активності, виховання морально-етичної культури, духовних цінностей засобами музики, театралізованої, ігрової, суспільної діяльності.

3. Здійснювати педагогічну та санітарну просвіту батьків з питань виховання та оздоровлення дітей в літній період. Активізація взаємодії з батьками з питання забезпечення психоемоційного комфорту дитини в умовах закладу дошкільної освіти.

Реалізуючи перший пріоритетний напрямок стосовно формуванню у дошкільників мотивації до дій і моделей поведінки, орієнтованих на сталий стиль життя, протягом року вихователі проводили з дітьми відповідну роботу, охоплюючи усі можливі види діяльності. В групах було поповнено демонстраційний та роздатковий матеріал, який дає змогу відпрацьовувати стереотипи сталої поведінки, виготовлені ігри, лепбуки.

Було проведено педагогічну раду з питання «Освіта сталого розвитку для дошкільників». На кожній групі було проведено акції з дітьми та батьками: «Зміни лампи - зміни світ», «Нове життя старим речам», «Годівнички для синички», «Збережемо планету», «Подаруй кімнатну квітку дошкільному закладу освіти», «Врятуй їжачка - здай батарейку», «Корисна їжа вдома», «Дбайливі господарі і господарочки», про які вихователі звітували у вигляді презентацій чи відеофільмів. Ірина Громозда виготовила дидактичні ігри власними руками з даної теми, які використовує повсякденно з дітьми старшого дошкільного віку. Представлені нею ігри вирізняються високим рівнем естетичного оформлення, змістовністю матеріалів, спрямованих на вдосконалення процесу навчання і виховання. Свої ігри презентувала на районному методичному об'єднанні школи інноваційних технологій.

Реалізуючи завдання щодо формування мовленнєвої та математичної компетенції дошкільників дітей дошкільного віку крізь призму сучасної освіти, для педагогів було проведено брейн-ринг для педагогів «Економічне виховання дошкільників на сучасному етапі». Було проведено педагогічну раду «Соціально-економічній освіті - новий подих».

Щодо пріоритетного завдання по формуванню в дітях загальнолюдських моральних якостей шляхом залучення до джерел національної культури, природи рідного краю, виховання емоційно-дієвого ставлення, почуття прихильності було проведено методичний захід: Коучинг для педагогів ЗДО з проблеми «Національно-патріотичне виховання дошкільників у контексті сьогодення».

Педагогічні ради відзначались актуальністю, науковістю, та доцільністю тематики, інноваційним підходам до їх проведення з використанням інтерактивних форм і методів. Тематика відповідала ключовим завданням на навчальний рік.

Засідання педагогічної ради проходили в атмосфері щирості та відвертості, взаємоповаги і принциповості. Ефективність діяльності педагогічної ради залежить від форми й моделі проведення засідань. Саме тому адміністрація закладу завжди використовує неформальні, творчі, інтерактивні форми проведення засідань педагогічної ради.

Протягом 2020-2021 навчального року в закладі продовжувалася робота з формування інноваційної культури педагогів як важливого чинника

забезпечення якісної освіти, реалізації державних освітніх ініціатив, творчого та інтелектуального розвитку особистості, зокрема через впровадження в

навчально - виховний процес новітньої технології LEGO-конструювання.

Мельнікова Ольга Володимирівна, вихователь старшої групи організовує свою роботу із застосуванням ЛЕГО-технологій та робить освітній процес більш результативним. Діти сприймають заняття як гру, яка не викликає у них негативізму, а привчає до уважності, посидючості, точному виконанню інструкцій. Це допомагає кращому засвоєнню необхідного матеріалу. Вона підбирає такі завдання аби включалися різні групи м'язів, відбувався розвиток і корекція моторики рук, пізнавально-мовленнєва діяльність та емоційно-вольова сфери дитини. Свою роботу з даної теми презентувала на районному методичному об'єднанні школи інноваційних технологій «Логіко-математичний розвиток дошкільників через використання LEGO - технології»

З метою пропаганди здорового способу життя серед дошкільників вихованці старшої групи «Журавлята» (вихователь Лілія Радомська) взяли участь та отримали дипломи у Всеукраїнському проєкті «Чемпіонські перегони».

Педагог Анна Погоріла з метою підвищення інтересу педагогів до пошуку цікавих методів і технологій в роботі з логіко-математичного розвитку з дітьми провела майстер-клас «Використання паличок Кюїзенера в роботі з дітьми середнього дошкільного віку» на базі КЗДО «Журавка» та КЗДО «Веселка». Майстер-клас був насичений цікавими активними формами роботи. Педагог акцентувала увагу на важливості застосування в освітньому процесі ЗДО інноваційних технологій, зокрема, паличок Кюїзенера, які є універсальним засобом для формування у дошкільників математичної грамотності, розвитку логіки, творчої уяви, мислення, та підкреслила важливість впровадження зазначеної технології в освітньо-виховний процес.

Усі педагоги закладу взяли участь у форумі «Як підготувати дітей до школи - весело, цікаво та яскраво за допомогою наборів LEGO» та "Всеукраїнському занятті доброти" Благодійного фонду «Щаслива лапа» на тему: "Гуманне та відповідальне ставлення до тварин" та отримали сертифікати.

Вихователі КЗДО «Журавка» були направлені до участі у методичних об'єднаннях: «Методична платформа» (обмін досвідом), Методична лабораторія «Крок»(для всіх вікових груп), Школа інноваційних технологій, Педагогічний клуб «Майстерня успіху» та є керівниками районних методичних об'єднань: груп у формі онлайн семінару - методична лабораторія «Крок» для вихователів старших груп закладів дошкільної освіти за проблемою «Старший вік: формування психологічної зрілості та готовності до навчання у школі» - Ольга Мельнікова, методичне об'єднання «Освітня хвиля» за проблемою «Секрети педагогічної майстерності» - Олена Клименко.

Цікавість до національної культури прищеплювалась за допомогою свят та розваг: «Розваги козачат», «Святий Миколай», «Маланкові вечорниці», «Масляна до нас прийшла», «Мамин день». Змістовними та насиченими подіями стали тематичні тижні: «Тиждень дошкілля», «Тиждень присвячений творчості Василя Сухомлинського», «Рідна мова моя калинова», присвячений дню народження Л.Українки, «Тиждень родинності», «Тиждень козацької слави», «Безпеки життєдіяльності».

З метою розвитку творчих здібностей, нахилів та інтересів, розвитку сенсорних відчуттів, вироблення трудових умінь у дітей дошкільного віку, забезпечення роботи з батьками в дошкільному навчальному закладі протягом року були проведені виставки виробів: «Дари осені», «Ой весела в нас зима», «Казкові Валентинки».

Окрім того протягом року проведено консультації для вихователів згідно річного плану в повному обсязі.

Згідно з річними завданнями робота дошкільного закладу будувалася в взаємодії з сім'єю, громадськістю, школою і була спрямована на розвиток особистості, формування знань, умінь, навичок до їх вікових особливостей.

Протягом навчального року працював консультативний центр для батьків, діти яких не відвідують дошкільні заклади, участь у якому приймали усі педагоги закладу.

Важливим аспектом в роботі дошкільного закладу є співпраця з батьками, а саме:

  • залучення батьків до активної участі у заходах, що проводяться в ЗДО;
  • залучення до співпраці у створенні умов для життя і розвитку дітей.

Ці завдання реалізувалися протягом року через конкретні заходи: оновлення батьківських куточків, проведення батьківських зборів, консультацій медичної сестри про стан здоров'я та профілактику захворюваності дітей, створення для батьків сторінок у Facebooc «КЗДО №3 «Журавка»», «Журавлята - спортивні докільнята», «Цікаві хвилинки маленької дитинки» на яких відображаються свіжі новини ЗДО.

За підсумками проведеної роботи можна стверджувати, що педагоги в роботі використовують інноваційні технології для розвитку комунікативних здібностей, застосовують безліч ігор і вправ для покращення мовлення і ефективної взаємодії.

Педагоги ведуть постійну пошукову роботу з метою підвищення якості освітньо-виховного процесу. В своїй роботі користуються інноваційними технологіями, які вивчаються із різних методичних видань. Опрацьовують такі фахові журнали: "Дошкільне виховання", "Практика управління дошкільним закладом", «Методична скарбничка вихователя» та інші.

Педагогічний колектив у минулому навчальному році працював активно, з творчим натхненням виконував поставлені завдання відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина в дошкільні роки».

Адміністрація дошкільного закладу продовжує роботу над створенням методичного простору. Методична робота, а саме: консультації, семінари, ділові ігри, колективні перегляди, сприяли розвитку творчості, ініціативи, та були спрямовані на підвищення якості освітнього процесу.

В минулому 2020-2021 н. р. освітній процес носив науково-методичний та пошуковий характер. Відповідно до нормативних вимог велась вся ділова документація вихователів, музичного керівника, директора.

Ухвалою педагогічної ради було вирішено, що всі педагоги закладу ведуть календарні плани роботи з дітьми, у яких послідовно розкривається зміст життєдіяльності дітей протягом дня. Досвід роботи за орієнтовним перспективним плануванням показав, що запропоновані плани потребують від вихователів великої ґрунтовної підготовки до відбору освітніх завдань, планування освітньої роботи упродовж дня, збалансованого підходу до фронтальних, групових та індивідуальних форм роботи, своєчасне виготовлення дидактичного матеріалу, складання конспектів занять.

В усіх вікових групах зібраний та систематизований матеріал з питань формування здорового способу життя дітей та їх батьків . У дитячих роздягальнях облаштовані куточки для батьків, де розміщений інформаційний матеріал.

Забезпеченню цілеспрямованості і послідовності роботи дошкільного закладу, практичному здійсненню педагогічних заходів допомагає чітке планування та реалізація освітньо-виховних заходів. Організована навчально-пізнавальна діяльність планувалась відповідно до освітніх ліній Базового компоненту дошкільної освіти та освітніх завдань чинної Програми «Дитина в дошкільні роки».

Адміністрацією постійно контролювалося виконання річного плану. Згідно аналізу вносилися корективи до нього. Систематично здійснювався контроль за проведенням освітньо-виховної, оздоровчо-профілактичної роботи, виконанням режимних моментів, рівнем компетентності дітей з різних сфер життєдіяльності.

Результати контролю обговорювалися на виробничих нарадах, нарадах при директорі, педагогічних радах. Для якісної реалізації головних задач систематично проводилось вивчення стану організації навчально-виховного процесу, яке включало: тематичне, вибіркове, комплексне, оперативне вивчення освітньо-виховного процесу всіх вікових груп ЗДО.

Відповідно до вимог програми «Дитина в дошкільні роки» в закладі створені необхідні умови для організації роботи із батьками: в холах обладнано стенди: «Давайте познайомимось», «Здорова дитина - щаслива дитина», «Свої права, дитино, знай, їх шануй і захищай», «Наші свята», «Батькам наших малюків», «Граємо в театр», «Світ очима дітей», «Будь здоровим, малюк», систематично оновлюються та викладаються матеріали на сайті закладу, який користується попитом серед батьків; в групах обладнані батьківські куточки в приймальних кімнатах, для розміщення консультативних та інформаційних матеріалів.

В усіх групах у наявності теки, в яких підібрано різноманітні консультативно-інформаційні матеріали для батьків, де вони систематизовані за розділами програми, а також поділяються на: педагогічні, психологічні, медичні консультації тощо, а це дозволяє організовувати роботу з пропаганди педагогічних знань на достатньому рівні. Слід наголосити, що вихователі всіх вікових груп проявляють творчість та намагаються оформити групи з урахуванням назви групи, починаючи з самої назви, емблема.

Вихователі всіх вікових груп закладу взаємодіють з батьками за різними розділами програм та за різними напрямами: вивчення умов сімейного виховання, визначення типу сім'ї, налагодження емоційного контакту та ділових стосунків із батьками вихованців, психолого-педагогічна просвіта батьків, надання їм професійної консультативної допомоги.

Перевіркою встановлено, що планування роботи з батьками вихователями груп здійснюється згідно перспективного плану на навчальний рік та щомісячно.

При складанні перспективних планів вихователі планують наступні форми роботи:

-консультації, відеоуроки, бесіди групові ( 1-2 рази на місяць) та індивідуальні (за потребою);

- консультативно-інформаційні матеріали в батьківські куточки - щомісячно;

- поточну спільну роботу з батьками по створенню предметно-розвивального середовища у групі;

- свята та розваги;

- виставки дитячих робіт ;

- анкетування батьків;

- індивідуальні консультації та бесіди.

Упродовж року значна увага приділялась питанням безпеки життєдіяльності вихованців: відпрацьовувались дії в створених ситуаціях, ігрові сюжети, читання художніх творів, перегляд діафільмів, виставки дитячих малюнків з протипожежної тематики.

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки вихователів були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, підписані періодичні видання: «Дошкільне виховання», «Джміль», «Палітра педагога», «Дошкільний навчальний заклад». Протягом року покращилась науково-методична база методичного кабінету. Кабінет поповнився конспектами з економічної освіти, тощо.

Для підвищення рівня роботи методичної служби у 2021-2022 навчальному році необхідно:

1. Створити умови для конкурсу професійної майстерності в ЗДО і залучити педагогів до участі в районних і обласних конкурсах професійної майстерності.

2. Активізувати педагогів до роботи над індивідуальною науково-методичною темою з метою підвищення рівня їх професійної компетентності.

3. Спланувати заходи, що забезпечать активну участь у підготовці та проведенні методичних заходів.

Організація та результативність освітнього процесу


З метою реалізації Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина в дошкільні роки», положень Національної доктрини розвитку освіти упродовж 2020-2021 навчального року в дошкільному навчальному закладі виховний та освітній процес організовувався таким чином, щоб забезпечити рівний доступ до якісної освіти кожній дитині дошкільного віку.

Зміст освітнього процесу в закладі визначався Базовим компонентом дошкільної освіти, Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина в дошкільні роки».

За минулий навчальний рік педагоги докорінно змінили своє ставлення до організації предметно-розвивального середовища. Зміст розвивального середовища в дошкільному навчальному закладі задовольняє всі потреби щодо розвитку дитини та становлення її творчих здібностей.

У всіх вікових групах предметно-ігрове середовище організується так, щоб кожна дитина мала можливість займатись улюбленою справою. Розміщення матеріалу згідно з осередками дозволяє дітям об'єднуватися в підгрупи за інтересами. Дошкільнята мають можливість реалізувати свої знання про оточуючий світ у різноманітних іграх, самостійно обираючи те, що їм для цього потрібне.

Адміністрація, педагоги закладу разом з батьками створили сприятливі та безпечні умови для виховання, освіти та розвитку дітей.

З дітьми проводиться цікавий розвивальний освітній процес.

Для цього в закладі є всі умови.:

  • в групових приміщеннях створене розвивальне освітнє середовище;
  • в групах облаштовані кутки дослідно-експериментальної роботи, ігрові кутки;
  • групові майданчики;

Вся робота ЗДО в 2020-2021 н.р. проводилась відповідно інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2020-2021 навчальному році.

Педагоги закладу розробили блочно-тематичне планування для кожної вікової групи і коректують теми відповідно Базового компоненту та завдань ЗДО.

Вихователі з дітьми проводили різні види занять: предметні, комплексні, тематичні, узагальнюючі, заняття -ігри, заняття-екскурсії.

Освітній процес здійснювався з часу коли дитина заходила на територію ЗДО. Для цього в закладі є музична зала. Тут з дітьми проводили ранкову гімнастику, заняття, музичні та фізкультурні розваги.

В освітньому процесі педагоги використовували наступні технології:

  • Здоров'язберігаючі технології (всі групи);
  • Технології в математичному розвитку дітей (коректурні таблиці Гавриш, палички Кюізенера);
  • Технології в розвиту мовлення : коректурні таблиці Н.Гавриш, мнемотаблиці під час вивчення віршів ( всі педагоги), методика використання схем-моделей для навчання дітей описовим розповідям.
  • Технології в музичному розвитку дітей.
  • Елементи методики К.Орфа.
  • Технології в зображувальній діяльності нові техніки малювання, малювання за схемою, методику Л.Шульги (молодша група);
  • Технологію створення концептуальних та інтелектуальних карт.

Впродовж року педагоги працювали над самоосвітою :

Вивчали: - Як створити особистий простір дитини або що таке «халабудна педагогіка»?

- Лепбук як інструмент реалізації практичного та творчого навчання.

Варіативна складова змісту дошкільної освіти визначається закладом дошкільної освіти з урахуванням індивідуальних освітніх запитів дітей та побажань батьків і реалізується через роботу гуртків.

Гурткові заняття проводились у першій половині дня. Тривалість їх відповідала визначеним нормативам для навчальних занять. Гурткова робота направлена на виявлення, підтримання та розвиток здібностей і природних нахилів вихованців, особистісно- орієнтованого підходу до творчого розвитку кожної дитини.

З метою ефективного оцінювання організації навчально-виховного процесу на початок навчального року був проведений моніторинг вивчення життєдіяльності дітей старшого дошкільного віку за Кваліметричною моделлю оцінювання.

Всі педагоги ДНЗ дотримуються методики організації та проведення занять, здійснюють навчальний процес на основі забезпечення умов для повноцінного, різнобічного, пізнавального виховання і розвитку дітей дошкільного віку згідно змісту освітнього процесу БКДО та з вимогами Комплексної програми виховання і навчання дітей «Дитина в дошкільні роки».

Отже, можна стверджувати, що всі діти до навчання в школі готові, мають належний потенціал знань, умінь, навичок.


 Фізкультурно-оздоровча робота

Пріоритетними у 2020-2021 навчальному році були і залишаються здоров'язберігаючі технології. Удосконаленню системи фізичного виховання в дошкільному закладі сприяє чіткий та систематичний медико-педагогічний контроль за станом здоров'я, фізичним розвитком та руховою активністю дітей.

Фізичне виховання та оздоровча робота в дошкільному закладі спрямована на охорону і зміцнення здоров'я дітей, розвиток їх фізичних якостей, підвищення захисних сил організму, вироблення звички до здорового способу життя. Основою системи фізкультурно - оздоровчої роботи в закладі є руховий режим як сукупність різних засобів та організаційних форм роботи з дітьми. В дитячому садку створені необхідні умови для забезпечення оптимального рухового режиму. Слід відмітити, що поряд зі стандартним спортивним обладнанням вихователі використовують посібники, виготовлені власноруч за допомогою батьків: корегуючи доріжки з природного матеріалу, кошики для кидання м'ячів та інше.

Аналізуючи результати фізкультурно-оздоровчої роботи можна зробити висновок, що систематична робота з охорони життя та здоров'я дітей, формування основ здорового способу життя, шляхом збагачення спектру оздоровчих заходів та підвищенню рухової активності дітей була ефективною. Збільшилась кількість дітей, які стали уважно ставитись до свого здоров'я, займаються фізкультурою і спортом. В ЗДО створені належні умови для фізичного виховання дошкільників.

Протягом року педагоги вдало використовували методи, прийоми, способи організації дітей під час проведення фізкультурних занять, різноманітних спортивних заходів. Використовувались традиційні і нетрадиційні методи і прийоми навчання дітей за методикою Є.С.Вільчковського та М.М.Єфименка.

У закладі значна увага приділялась проведенню загартовуючи та оздоровчих заходів: щоденна ранкова гімнастика, заняття, спортивні розваги, свята, Дні здоров'я - в цей день основна увага приділялась організації та використанню всіх форм роботи з фізичного виховання, гімнастика пробудження, фізкультхвилинки та фізкультурні паузи під час занять.

Невід'ємною складовою фізкультурно - оздоровчої роботи є пропаганда здорового способу життя серед дітей і батьків. Відповідний матеріал вихователі розміщують в куточках для батьків, дане питання розглядається на батьківських зборах.

Пріоритетним напрямком просвітницької роботи є формування свідомого ставлення до свого організму та уявлення про можливості його збереження та зміцнення. Різноманітні форми роботи з фізичного виховання спрямовані на формування у дітей уявлень про правила безпечної поведінки, про можливості людського організму, про користь рухової діяльності, здорового способу життя. Так, зокрема, були проведені бесіди з батьками про особисту гігієну вдома і в дитячому садку, паралельно змодельовані та обіграні аналогічні ситуації з дітьми.

В дошкільному закладі проводяться усі необхідні профілактичні заходи:

- контролюється виконання санітарно - гігієничних норм працівниками закладу на всіх ділянках;

- здійснюється щоденний ранковий огляд дітей;

- проводиться інформаційна робота для батьків через інформаційні куточки;

- здійснюється медико - педагогічний контроль за станом здоров'я дітей.

Влітку були проведені оздоровчі заходи, які полягали у забезпеченні повноцінного збалансованого харчування, проведенні змістовного дозвілля дітей , забезпеченні достатнього рухового режиму на свіжому повітрі.

Під час проведення занять з фізичної культури, організації рухового режиму продовж дня, загартовуючих заходів, підбору рухливих ігор, спортивних ігор вихователі особливу увагу звертали на особливості фізичного розвитку кожної дитини, посилаючись на результати обстеження дітей та антропометричними вимірюваннями, згідно з яким проводиться і маркування меблів.

Аналізуючи результати фізкультурно-оздоровчої роботи можна зробити висновок, що систематична робота з охорони життя та здоров'я дітей, формування основ здорового способу життя, шляхом збагачення спектру оздоровчих заходів та підвищенню рухової активності дітей була ефективною. Збільшилась кількість дітей, які стали уважно ставитись до свого здоров'я, займаються фізкультурою і спортом, відвідують гуртки ритмічної гімнастики. В ЗДО створені належні умови для фізичного виховання дошкільників.

Безпека життєдіяльності учасників освітнього процесу

Відповідно до Закону України «Про охорону праці», «Положення про організацію роботи з охорони праці в закладах освіти» адміністрація спільно з профспілковим комітетом працюють над впровадженням державної політики в галузі охорони праці. Весь навчально-виховний процес здійснюється відповідно до Інструкції з охорони життя і здоров'я дітей дошкільного віку. Контроль за необхідними і безпечними умовами праці - триступеневий, за участю директора, відповідальних осіб, комісії з охорони праці і батьківського комітету. Таким чином, контроль з охорони праці та безпеки діяльності в ЗДО в 2020-2021 н.р. мав комплексний характер і вчасно реалізовувся адміністрацією.

У закладі в наявності вся нормативна база з питань охорони праці та пожежної безпеки. Необхідна ділова документація ведеться відповідно до вимог «Положення про навчання та інструктаж з охорони праці», все обладнання справне, знаходиться в задовільному стані. Постійно проводилась робота щодо запобіганню всім видам дитячого травматизму.

У ЗДО сплановані та проводяться заходи з питань охорони життя і здоров'я дітей та запобігання усім видам дитячого травматизму. Матеріали заходів: бесіди, сценарії ігор, конкурсів, питання вікторин, малюнки тощо - зберігаються у вихователів та вихователя - методиста. В методичному кабінеті підібраний матеріал для роботи з дітьми, батьками, педагогами.

Питання охорони життя та здоров'я дітей та запобігання усім видам дитячого травматизму систематично заслуховуються на педагогічних заходах, нарадах колективу, групових та загальних батьківських зборах, проводиться індивідуальний інструктаж батьків, бесіди, консультації, оформлені інформаційні матеріали в батьківських куточках. Директором були видані усі відповідні накази, з якими ознайомлені всі працівники ЗДО під підпис.

Кожен працівник ЗДО проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей як у приміщенні, так і на прогулянкових майданчиках. Вчасно відбувається усунення несправності устаткування, ремонт меблів та іншого обладнання.

У відповідності до нормативно-правових документів ведеться документація, навчальний заклад забезпечений нормативно-правовими документами. Своєчасно видавались накази про організацію роботи, щодо запобігання дитячого травматизму в дошкільному закладі в осінній, зимовий, весняний та літній періоди, про підсумки роботи закладу щодо запобігання дитячого травматизму. Щоквартально проводився аналіз статистичних даних щодо травмування дітей під час освітньо-виховного процесу.

Згідно з графіками проводились інструктажі з працівниками з безпеки життєдіяльності дітей, охорони праці, пожежної безпеки.

Питання безпеки життєдіяльності дітей та запобігання усіх видів дитячого травматизму розглядалися на виробничих нарадах. Були освітлені питання важливості виконання заходів техніки безпеки на робочих місцях для забезпечення життєдіяльності малюків під час освітньо-виховного процесу, аналізувалася робота колективу з даних питань, санітарні правила улаштування та утримання дошкільного закладу, пожежно-технічних умов влаштування ЗДО.

З метою запобігання дитячого травматизму та безпеки життєдіяльності проводилися наступні види контролю:

  • адміністративно-громадський контроль за станом з охорони праці, дотриманням правил пожежної безпеки, за проведенням та реєстрацією інструктажів з безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки (щоквартально), за проходженням медогляду працівниками (2 рази на рік);
  • попереджувальний контроль за створенням умов щодо безпеки життєдіяльності дітей та запобіганням дитячого травматизму у групах , обсягу знань дітей з безпеки.

Вихователі активно залучають до профілактичної роботи з питань охорони життя та здоров'я дітей та запобігання усім видам дитячого травматизму батьків. В дошкільному закладі оформлені куточки та стенди з даної тематики у кожній віковій групі та у коридорі. Аналіз роботи з даного питання свідчить про те, що ЗДО має достатнє інформаційно-нормативне забезпечення та забезпечені методичною і художньою літературою, дидактичними посібниками, наочними матеріалами: оформлені макети «Перехрестя» з дорожніми знаками; протипожежні щити, атрибути до сюжетно-рольових та рухливих ігор.

Завдяки активній участі батьків в кожній групі був придбаний дидактичний матеріал для проведення освітньої діяльності з дітьми з формування основ безпеки їх життєдіяльності, а методичний кабінет поповнився лепбуками «Дітям про пожежу», «Безпека на дорозі».

З метою запобігання травматизму в групах один день на тиждень проводилася різноманітна робота з охорони життєдіяльності вихованців ЗДО. Діти старших груп отримували елементарні навички та знання про норми поведінки у надзвичайних ситуаціях екологічного, техногенного, природного характеру. Вихователі всіх вікових груп в своїй роботі багато уваги приділяли вивченню правил електробезпеки, пожежної безпеки, безпеки на дорозі, поведінки з незнайомими людьми, ознайомленню з небезпечними ситуаціями природного характеру (землетрус, ожеледь, повінь, тощо). Окрім того, на виконання програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина в дошкільні роки», відповідно до Базового компонента дошкільної освіти вихователі навчали дітей засобам збереження свого здоров'я і здоров'я оточуючих. В цій роботі надавали перевагу методу моделювання, аналізу певних ситуацій, бесідам. Отже, систематична і послідовна робота з БЖД сприяла якісному проведенню Тижня безпеки: в жовтні 2020 року був проведені «Тиждень знань з безпеки життєдіяльності, де мали місце цікаві і дієві форми роботи з дітьми, батьками, співробітниками, щодо різних розділів безпеки життєдіяльності. Вихователі всіх груп мали змогу проаналізувати знання та навички дітей під час проведення підсумкових занять, бесід.

Але необхідно більше уваги приділяти виготовленню та розробці дидактичних ігор, різноманітних атрибутів до сюжетно-рольових ігор з безпеки життєдіяльності та використанню нетрадиційних форм роботи з даного питання. Бажано запрошувати фахівців під час проведення Тижнів безпеки в ЗДО.

Випадків дитячого травматизму під час навчально-виховного процесу протягом року не зафіксовано.

З боку управлінської діяльності була оновлена вся документація з охорони праці (пам'ятки, інструкції, журнали). Вчасно проводились планові інструктажі. 

Медичне обслуговування

Медична сестра у своїй роботи керується Законом України «Про охорону дитинства», Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.1994 № 4095 «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», Постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2002 №826 «Про порядок медичного обслуговування дітей у дошкільних навчальних закладах», наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 № 432/496 «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі».

Заклад дошкільної освіти має медичний кабінет. Обладнання відповідає нормативним вимогам. Медичне обслуговування дітей ЗДО забезпечує медична сестра Ольга Нестерчук.

У кожній віковій групі, за результатами антропометричних вимірювань, згідно з якими проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.

Упродовж навчального року педагогами враховувався стан здоров'я дітей під час проведення занять з фізичної культури, організації рухового режиму упродовж дня, підбору рухливих ігор.

Пріоритетними напрямками щодо медичного обслуговування дітей у закладі дошкільної освіти було визначено такі:

- збереження і зміцнення здоров'я дітей;

- забезпечення ефективного фізичного розвитку дітей;

- формування у дітей свідомого ставлення до власного здоров'я і здоров'я оточуючих як до найвищої індивідуальної і суспільної цінності.

Робота колективу ЗДО в 2020-2021 навчальному році була спрямована на зниження захворюваності, а саме : систематичне щеплення дітей; проведення загартування вихованців, дотримання вимог санітарії; індивідуалізація рухової активності дітей; чітке дотримання режиму дня; полоскання порожнини рота та горла відварами трав, взаємодія медичного персоналу ЗДО і дитячої поліклініки; поглиблений медичний огляд вихованців; вживання цибулі та часнику в їжу; організація роз'яснювальної роботи з батьками з профілактики різних видів захворювань.

Медична сестра закладу здійснює профілактичні заходи в тому числі проведення обов'язкових оглядів, контроль за станом здоров'я, фізичним розвитком дітей, організацією фізичного виховання, загартування, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил. Заклад 100% забезпечений медичними препаратами для невідкладної допомоги.

Фізкультурно - оздоровча робота в ЗДО - це не тільки виховання швидкості, сили, міцності, а й спілкування, пізнання навколишнього світу. З цією метою в закладі проводяться спортивні розваги, спортивні змагання, спортивні конкурси на святкових ранках.

В ЗДО проводилися всі заходи профілактичного характеру: антропометрія, перевірка постави, огляд на педікульоз.

Директор та медична сестра постійно контролювали дотримання у групах режиму дня, режиму провітрювання, рухового режиму, санітарний стан.

Санітарно-гігієнічні умови у ЗДО відповідають Державним санітарним правилам і нормам. Оптимальний рівень природного освітлення забезпечений за умови лівостороннього освітлення навчальних приміщень. У результаті досліджень виявлено найбільш важливі фактори, що впливають на здоров'я дітей. Розроблені індивідуальні рекомендації щодо збереження та формування міцного здоров'я вихованців

Значно зріс відсоток відвідування дітьми закладу у порівнянні з минулим навчальним роком. Відвідування дітьми закладу є показником не тільки стану здоров'я дітей, але і рівня психологічного комфорту у групах, потребі батьків у дошкільному закладі.

В закладі дошкільної освіти на належному рівні здійснюється медико - педагогічний контроль за фізичним розвитком та оздоровленням дітей.

Батькам дошкільнят надавалися консультації з питань фізкультурно - оздоровчої роботи з дітьми в домашніх умовах, оптимізації рухового режиму упродовж дня, здорового способу життя, використанням здорового харчування, проведення дихальної гімнастики, необхідності проведення щеплень проти кору та інші.

Вся обов'язкова медична документація велась своєчасно, за встановленою формою. Постійно проводилася санітарно-просвітницька робота з батьками медичними та педагогічними працівниками.

ЗДО у 2020-2021 навчальному році особливу увагу приділяв зміцненню фізичного здоров'я дітей. Ефективність оздоровчих заходів визначається тим, що поєднувалось комплексна та інтенсивна оздоровчо-профілактична робота з корекційно-педагогічними заходами в умовах звичайного життя дошкільників.

З метою проведення моніторингових досліджень стану здоров'я дошкільників, на початку 2020 року та кінці 2021 н.р. був організований та проведений медичний огляд дітей старшою медичною сестрою - 2 дітей (надлишкова маса тіла). Дітей з нормальним фізичним розвитком всього: 103 дітей, що становить 98%

Загальна картина медичного огляду дітей

Проаналізувавши стан захворюваності дітей за 2020-2021н.рік, та порівнявши його з попереднім роком, можна зробити такі висновки:

  • спостерігається зменшення захворюваності, зменшення кількості випадків на простудні захворювання та погіршення індексу здоров`я;
  • середній показник тривалості хвороби по ЗДО на одну дитину складає 6 днів, що на 1 день більше у порівнянні з минулим роком;
  • кількість дітей, які не хворіли на простудні захворювання, становить 13 дітей, що є 86% від загальної кількості вихованців ЗДО;
  • кількість випадків захворювань за 2020 рік всього - 97, з них простудні - 72.

Загальна картина захворюваності в ЗДО показує, що в закладі комплекс оздоровчих та профілактичних заходів (загартовування, профілактична фізкультура, робота з батьками, організація раціонального харчування, медично-профілактична робота) мають задовільний стан.

Робота медичного та педагогічного персоналу протягом 2020-2021 н.р. була проведена на належному рівні.

Організація харчування

Повноцінне та якісне харчування є невід'ємною складовою зміцнення здоров'я дітей. Організація харчування ведеться відповідно «Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» ( із змінами та доповненнями внесеними відповідно до наказу Міністерства освіти і науки , молоді та спорту України, Міністерства охорони здоров'я України від 26.02.2013 № 202 /165, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.03.13 за № 440/22972) та санітарно-гігієнічних вимог.

Аналіз харчування за 2020 рік показав, що норми основних продуктів харчування виконані на 75 %, що на 2 % більше ніж у минулому році. Харчування в ЗДО наближене до раціонального і здійснюється відповідно до примірного двотижневого меню, яке складено на зимовий, весняний, літній та осінній періоди року, проводиться аналіз вартості харчування однієї дитини в день та виконання норм харчування.

Користувались пільгами на харчування в 2020 році 16 дітей, 8 дітей з багатодітних сімей, розмір плати яким зменшено на 50 %, та 4 дітей, батьки яких були яких учасниками АТО та 2 дитини з малозабезпечених сімей у яких 100% безкоштовне харчування .

У закладі дошкільної освіти встановлено доцільний режим харчування, наявні меню-вивіски на день, об'єм страв для дітей раннього та дошкільного віку, графіки видачі їжі, добові проби, призначено відповідальних осіб за організацію харчування, ведеться контроль за дотриманням правил організації харчування з боку медичного персоналу та адміністрації. На сайті закладу щоденно оновлюється меню.

Харчоблок, комора, система холодного та гарячого водопостачання, технологічне та холодильне обладнання в робочому стані. Харчоблок забезпечений достатньою кількістю мийних засобів, інвентарем, посудом, який необхідний для роботи.

При складанні перспективного меню на зимово-весняний та літньо - осінній періоди було враховано:

- вікові групи (раннього віку, дошкільного),

- режим харчування 3-ри разовий, а в оздоровчий період введено другий сніданок у вигляді соку чи свіжих фруктів, яке затверджене Держпродспожив службою в перспективному меню на оздоровчий період.

Всі продукти харчування, що надходять на харчоблок, відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються документами, що засвідчують їх якість. Зберігаються продукти харчування в спеціально облаштованій коморі, овочесховищі, холодильниках , де забезпечено дотримання санітарних норм, в тому числі товарне сусідство, температурний режим тощо. Дані про безпечність якості продуктів та термін їх реалізації систематично фіксується в Журналі бракеражу сирої продукції. Облік продовольчої сировини фіксується в Книгах складського обліку продуктів. Суворо дотримувалося зберігання добових проб відібраних дієт-сестрою перед дозволом до видачі їжі, що фіксується в Журналі бракеражу готової продукції.

Всі працівники харчоблоку, дотримувались санітарних норм, вчасно проходили особові медичні книжки та щоденно відмічались в Журналі огляду працівників харчоблоку на гнойничкові, кишкові захворювання про їх відсутність, інфекційними хворобами працівники кухні не хворіли.

Питання організації харчування дітей в ЗДО знаходиться на постійному контролі з боку директора Ганни Кожиної, медичної сестри Ольги Нестерчук.

З батьками вихованців проводилась постійна, планомірна, різноманітна робота з метою збереження здоров'я дітей та запобігання виникнення захворювань органів травлення, організації якісного та повноцінного харчування вихованців були організовані консультації для батьків дане питання розглядалось на батьківських зборах; в групах оформлені інформаційні матеріали щодо організації харчування дітей, батьки були ознайомлені зі змінами в законодавстві щодо оплати за харчування дітей.

Вихованцям закладу постійно прищеплювались культурно-гігієнічні навички прийому їжі, вміння користуватися столовими приборами та індивідуальними серветками. Вони знають назви страв, володіють навичками культури харчування. Вихователі дотримувались вимог Програми щодо виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей. Помічники вихователів виконували санітарні норми щодо організації харчування дітей в групах.

В дошкільних групах організовувалось чергування дітей. В групах оформлені сучасні куточки чергових, наявний привабливий спеціальний одяг для дітей. Всі групи повністю забезпечені необхідним посудом, який має належний естетичний вигляд.

Проаналізувавши організацію харчування дітей можемо сказати, що середня вартість харчування в день на одну дитину збільшилася у порівнянні з минулим навчальним роком з 23.66грн грн. до 37.10грн.

Середня вартість харчування 1 дитини в день за І півріччя 2020року:32.66

Середня вартість харчування 1 дитини в день за 2021рік:37,10грн.

Батьківська плата (у відсотках): 60%

Діти отримували у достатній кількості (від 95% до 100%) наступні продукти харчування: хліб пшеничний та житній, борошно, крупи та макарони, картопля, овочі різні, соки, кондитерські вироби, цукор, масло, олія, яйця, сир кисломолочний, м'ясо, сушені фрукти, чай, сіль, томатну пасту, кава, какао, сметану.

В недостатній кількості - молоко, свіжі фрукти, риба свіжоморожена.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються установлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей та відсутність зауважень з боку СЕС.

Питання організації харчування дітей в закладі дошкільної освіти на виробничих нарад, нарадах при директорі, висвітлювались в інформаційних батьківських куточках.

Подальші напрямки роботи:

  • постійна інформація батьків про стан харчування дітей в ЗДО;
  • консультації для батьків щодо раціонального харчування дітей та дотримання режиму вдома;
  • співпраця з Радою закладу з питання покращення матеріально-технічного стану харчоблоку.

.

Наступність ЗДО та школи

Педагогічним колективом у 2020-2021 н.р. проводилась планомірна робота з підготовки дітей до навчання в ліцею, та щодо вдосконалення змісту, форм і методів роботи з дітьми 6-го року життя за оновленою Програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція).

Протягом 2020-2021 н.р. продовжувалась співпраця педагогів ЗДО №3 «Журавка» та вчителів початкових класів КЗ «Сватівського ліцею №2»

Було організовано дискусії, взаємне ознайомлення з навчальними програмами, консультування.

Спільно з учителями , вихователями старшої групи та батьками були проведені онлайн батьківські збори у лютому 2021 р., де розглядалось питання підготовки дітей до навчання в ліцею та адаптації першокласників до навчально-виховного процесу. Використовуючи сучасні ІКТ, доступно відповіли на запитання батьків та розповіли про спільну роботу ЗДО та КЗ «Сватівського ліцею №2». Організоване постійне інформування батьків щодо успішної підготовки дітей до школи. Проведені консультації для батьків з теми: «Готуємо дитину до школи», «Що потрібно знати першокласнику», тощо.

Педагогами було проведено облік дітей, які не відвідують дошкільні заклади, в т.ч. старших дошкільників, у закріпленому за дошкільним закладом мікрорайоні. Вихователі відвідували родини цих дітей, з'ясували причини з яких дитини перебуває вдома, питання про те, ким і яким чином здійснюється підготовка дитини до навчання в ліцею, чи є у дитини можливість спілкуватися з однолітками. В 2021-2022 навчальному році планується продовжити роботу по забепеченню багатокомплектності та наступності дотримання поступовості у навчально - виховній роботі при переході до шкільного навчання; вдосконалення роботи на розвиток порівняльного та пояснювального мовлення дітей; розвиток сенсомоторної координації на аркуші і техніка малювання; формування адекватної самооцінки.

Діти 5-річного віку мікрорайону 100% охоплені різними формами дошкільної освіти.

Проаналізувавши роботу педагогів ЗДО та НУШ з наступності, можна зробити висновок, що мета досягнута шляхом реалізації поставлених завдань. Але все ж таки потребує ще тіснішої співпраці між педагогами з батьками, особливо в період введення в дію освітньої реформи .

Підвищенню якості дошкільної освіти сприяє тісна співпраця закладу з батьками. Допомога батькам вихованців здійснювалась шляхом надання кваліфікованої допомоги фахівцями: керівником закладу, вихователями груп, сестрою медичною, іншими спеціалістами з питань розвитку, виховання та навчання дітей. Робота з батьками проводилась у формі групових та індивідуальних усних і письмових консультацій, телефонних консультацій, бесід, шляхом залучення батьків до співпраці і взаємодії з педагогами у закладі. Застосовувались засоби наочної пропаганди (інформаційні бюлетені, батьківські куточки з папками - пересувками, фотовиставки,виставки тощо). Традиційно для батьків організовувались виставки робіт дітей з зображувальної діяльності. Для забезпечення інформування батьків та громадськості про діяльність колективу працівників закладу освіти, оформлені інформаційні стенди, працює сайт ЗДО. Завдяки цьому, ми маємо можливість висвітлювати важливі моменти із життя нашого закладу.

У закладі створені умови для забезпечення відповідності змісту освіти дітей старшого дошкільного віку згідно вимог Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та Програми виховання та навчання дітей від двох до семи років «Дитина». Основна мета - створення рівних стартових умов для дітей п'ятирічного віку для навчання в ліцею.

© КЗДО (ясла-садок) №3 "Журавка" Сватівської міської ради пл.Привокзальна 53
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати